onsdag 21 februari 2018

Återblick December -17

Inte särskilt mycket som händer i december,
ändå lite kul med några minnesbilder:)

 Julsymbolerna från min barndomsstad, Hjärta - Ankare - och Kors,
är ett måste att få upp till första advent!
Ingen jul utan dessa:)
Ute ser det inte särskilt jullikt ut:)

 Amaryllisarna är på gång, ska förhoppningsvis blomma lagom
till julen!

 Adventsljusstakarna har hittat sin plats i fönstren och
här har vi fått aningens snö:)

 Har bakat Karelska Piroger för första gången i mitt liv,
blev ganska hyfsat:)
Goda tillsammans med äggsmör!

 Den 11/12 fick vi ganska rejält med snö men inte så stora
förhoppningar om att den ligger kvar över julen!

 I år blev det en ny, liten behändig julgran!
Julgransmattan har några år på nacken, den sydde och broderade jag
i skolan, kul att ha den kvar!

 Lite hemlagat godis måste det finnas till julen!
Chokladfudgen på kondenserad mjölk blev jättegod:)

I perfekt tid till julhelgen blommar mina två Amaryllisar!
Några av blomstänglarna blev så långa att de fick hamna 
i en vas!

Så otroligt mycket som hänt under detta år,
stora förändringar med att sluta jobba och 
flytt till en helt ny livsstil!
Allt känns väldigt bra och nu ser jag fram emot 
ett nytt år här på Mariehill, som huset heter!


Ha det gott!!

Kram







1 kommentar:

  1. Hej Margot!
    Vackra Amaryllisar, jag har en som blommar fortfarande och en knopp som stått länge. Vad härligt med karelska piroger, dem gillar jag, men bakar inte själv.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvaraRadera