söndag 25 februari 2018

Återblick på Januari -18

Då var jag inne på Januari med min återblick!
Händer inte mycket i trädgården under vinter av 
förståeliga skäl, den väntar under snön på soligare
och varmare tider, liksom jag gör!

 Frön kan man inte få för många av:))
Här lite tillskott till de frön som var kvar från förra året!
I år ska jag testa att dra upp olika löksorter från frön, spännande!

 Trätulpanerna som min far gjorde för många år sedan får pryda upp
på fönsterbrädan, trevligt minne!

 Nu har vi fått en hel del snö här också, riktig vinter!
Bra för växterna med ett snötäcke!

 Vackert när solen lyser och träden är vita!

 Testade att så flera år gamla paprikafrön! 
Hade inte stort hopp om att de skulle gro men nu börjar de titta upp, kul!

 Så glad åt mitt lilla växthus!
Nu testar jag för första gången med vintersådd!
Ska ösa lite snö över så får vi se vad som händer när det blir varmare!
Nåt litet ska väl lyckas iallafall!

Hade fått ett blompresentkort från mäklaren som hjälpte oss
med huset, så det fick bli en fin orkide med lite annorlunda mönster!


Ha det gott!

Kram





1 kommentar:

  1. Hej Margot!
    Förstår att du väntar att få sätta igång med sådderna. Hos mig är det bara paprika än så länge och körsbärspaprika. Den är ny för i år. Tomaterna och gurkan väntar jag med. Ute ligger några backar med perenner, som är täckta av snön. Lika kul varje år.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvaraRadera