måndag 12 februari 2018

Återblick på september -17

Då var det dags för en liten återblick på september:)
När jag ser tillbaka på de första månaderna efter vi flyttade in,
förstår jag knappt att det blev så mycket gjort ute i trädgården, 
samtidigt som 100 flyttlådor packades upp inomhus:))
Ibland orkar man mer än man tror:))

 Här har jag grävt bort den stora Rosenhallon-busken,
ett svettigt jobb, och rensat upp i rabatten!
Återanvänder grenar från den stora björken vi tog ner,
som kanter till rabatterna!

 Börjar få lite fason på de befintliga rabatterna!
Blir kul att se nästa sommar om det blir som jag tänkt mig:))

 "Abraham Darby" har börjat blomma så smått!

 Trevligt att få hämta in lite egna grönsaker nu och då,
trots sen sådd:))

 Burre har funnit sig väl tillrätta och ser ut att trivas bra i sitt
nya hem:)

 Krukväxterna trivs bra i burspråket i köket!

 Här syns stubben efter den stora björken vi tog ner!
Den lutade lite för mycket mot huset för att vi skulle
 vågat ha den kvar!
Tror det blir jättefint här med den stora Schersminbusken bakom!
Samtidigt kunde jag rensa fram stenpartiet som funnits här tidigare!
En lite damm syns till höger om stenpartiet!
Hade en hel del växter som kunde flyttas hit direkt!

 Fina "Mary Rose" lyser upp i rabatten!

 Den stora runda dammrabatten har fått en genomgång,
rensning, ommöblering och flyttning av växter!
Gillar verkligen den här rabatten:))

 Hann bara få ut en pallkrage i år, nästa år blir det
åtminstone 5 stycken till här:)
Plockar in lite morötter emellanåt:)

 Salvia, persilja och lavendel bredvid växhuset
i en nygrävd rabatt!
Nästan en fröjd att gräva i jorden här, absolut ingen 
lerjord som jag fick kämpa med i gamla trädgården
i Uppsala:)) 
Här känns det nästan som att skära i smör när man
kör ner spaden i jorden:)

Lite utflykter hinner vi också med mellan varven!
Trevligt att bekanta sig med vår nya omgivning:))
Så vackert vid Emån!


Ha det gott!

Kram!



1 kommentar:

  1. Vad roligt att ha hittat till dig igen! Hit kommer jag såklart tillbaka nu när jag vet att du är kvar i bloggvärlden. Ser fram emot att följa din nya trädgård.

    Kram Louise

    SvaraRadera