söndag 11 februari 2018

Återblick Augusti -17


Då blir det lite bilder från augusti, som en liten överblick!
Försökte jobba så mycket som möjligt 
med de befintliga rabatter som fanns här,
de flesta väldigt igenvuxna!
Det blev mest rensa, rensa all kirskål:))


 Verandan är jättestor, riktigt kul:))
Vi hittade flera stora speglar som passade perfekt
att sätta upp bakom blommorna i ena hörnet av verandan!

 Till slut hittade vi stolar och ett bord som vi blev nöjda med!
Trevligt att det är så enkelt att beställa via nätet,
utan att behöva åka långa vägar nu när vi bor på landsbygden:))

 I en undangömd vrå i trädgården hittade vi en bamsestor
gryta, full med jord och gräs och den absolut största samling
av myror jag sett:)) 
Ser ut att vara en gammal kokgryta från nån tvättstuga som
troligtvis funnits i nuvarande garagebyggnaden!
Nu har Klätterhortensian och några Heucheror planterats
i grytan!

 En igenvuxen mindre rabatt med tre Buxbomklot och 
ett solur har fixats till med tre mörkbladiga Heucheror
och trädgrenar som rabattkant!

 De stora blåa vattentunnorna har jag klätt in med juteväv,
ser genast trevligare ut:)

 Ur en av rabatterna rensade jag bort en hel skottkärra
full med Hostor, en del fick nya växtplatser och resten
gav jag bort till grannar!
Ett rätt bra sätt som orsak att bli bekant med våra nya grannar:))

 De flesta ex av perennerna jag tog med hit har klarat sig,
kul att ha lite att starta upp med!

 Så glad att de allra flesta av mina rosor klarat flytten,
trots omild behandling!
Fina "Morden Blush" blommar så vackert!

 Mitt lilla, lilla växthus som legat ihoppackat under
många år får äntligen komma till användning igen!
Drog upp lite perenner från frön, som får stå på tillväxt här:)

 Vackra "James Galway" har också börjat blomma!
Jag som knappt trodde rosorna skulle hinna blomma alls,
eftersom de kom i jorden först i slutet av juni:))

Buskrosen "Martin Frobisher" har vuxit till sig
otroligt snabbt och blommar jättefint!


Ha det gott!

Kram










1 kommentar:

  1. Åh, vad spännande! Nu har jag lagt din blogg bland mina favoriter för att kunna följa allt som du hittar på i din nya trädgård.
    Kram från din bloggkompis sedan många år /Kerstin

    SvaraRadera